Найпоширеніші категорії франчайзингового бізнесу на ринку України.
В результаті нашого дослідження було виділено 405 франшиз, як іноземних, так і вітчизняних, які активно розвивають власний бізнес з допомогою моделі франчайзингу на ринку України. Багато з цих компаній вже мають мережу франчайзі на території країни або своїх представників.
Також слід зазначити, що кількість потенційних франшиз (франшизи, які можуть бути доступні українському франчайзі при зверненні безпосередньо в компанію) може досягати додатково близько 150 франшиз, які в основному складаються із зарубіжних партнерів, які зацікавлені в розширені бізнесу, але не мають представництва в Україні на момент нашого дослідження 03.2016 – 06.2016 року.
Загальний опис франшиз принципу класифікатора
Кількість бізнес категорій франчайзингу. На основі дослідження зарубіжних робіт і матеріалів, а також з урахуванням власного досвіду та специфіки українського ринку були виділені 43 бізнес-категорії, які лягли в основу поділу франшиз за напрямом бізнесу. В результаті були отримані такі категорії як:
- Автомобільна промисловість
- Агентства нерухомості
- Будівництво
- Вендинг
- Вживані речі
- Виробництво
- Громадське харчування
- Дизайн та архітектура
- Дистрибуція
- Діти та малюки
- Доставка
- Зберігання
- Знайомства
- Електрообладнання
- Інтернет послуги та зв’язок
- Комп’ютери та ПЗ
- Консультаційні послуги
- Красота
- Ландшафтний дизайн
- Навколишнє середовище, енергозбереження
- Навчання-Тренінги
- Облік та аудит
- Обслуговування та гостинність
- Оренда/Прокат
- Охорона здоров’я та медицина
- Охорона та безпека
- Підбір персоналу
- Прибирання та клінінг
- Продукти харчування
- Промоції та реклама
- Поліграфія та дизайн
- Подорожі та туризм
- Ремонт та обслуговування
- Роздрібна торгівля
- Розваги та події
- Сільське господарство
- Спорт та фітнес
- Тварини
- Хімічна промисловість
- Фінансові послуги
- Фотографія
- Юридичні послуги
- Медіа
Саме ці категорії найбільш точно показують різноманітність бізнесу у якому поширені франшизи.
Автор статті - Олександр Ногачевський
Віце-президен Федерації Розвитку Франчайзингу,
Аспірант, Кафедра менеджменту організацій і адміністрування, Економічний факультет
Подільський державний аграрно-технічний університет
м. Кам̓ янець-Подільський, Україна, Науковий керівник: д.е.н., професор Чикуркова А.Д.