Особливості управління та структури франчайзингового бізнесу.

business_inuaМісцерозташування ведення бізнесу по франчайзингу. Місце ведення бізнесу також було розділено на категорії, які показують основне операційне місце взаємодії з клієнтами та управління бізнесом. У список увійшли загалом 8 категорій:

  1. Власне приміщення – здебільшого це вузькоспеціалізовані приміщення, які заточені під один вид бізнесу, в більшості знаходяться у власності франчайзі.
  2. Торгові вулиці та торгові центри – приміщення всередині торгівельного центра з виходом на вулицю або хол, а також магазини виду «острів».
  3. Кіоски – невелика будова, призначена для дрібнооптової торгівлі, часто розташовані на жвавих вулицях.
  4. Офіс – приміщення для розташування персоналу підприємства франчайзі, з якого можливо як управління підприємством, так і взаємодія з клієнтами через різні канали зв'язку.
  5. Ресторан приміщення, призначене для обслуговування клієнтів в категорії громадського харчування, використовується як для взаємодії з клієнтами, так і для приготування продукції.
  6. Роздрібний магазин приміщення, призначене для роздрібної торгівлі вузької або широкої спеціалізації, розміри такого приміщення різняться досить значно.
  7. Транспортний засіб – пересувна мобільна одиниця сервісу та реалізації продукції, вигідно з точки зору слідування за клієнтом або доставки сервісу і товару споживачеві.
  8. Робота вдома – власне приміщення яке не потребує вкладення коштів, часто використовується у віддаленій праці.

 

Типи франшиз. Серед 8 типів франшиз (Майстер-Франшиза, Субфраншиза, Товарний франчайзинг, Виробничий франчайзинг, Франчайзинг бізнес-формату, Сервісний франчайзинг, Конверсійний франчайзинг, Корпоративний франчайзинг) були обрані чотири види, які характеризують всі франшизи в класифікаторі. Ці типи:

- Товарний франчайзинг

- Виробничий франчайзинг

- Сервісний франчайзинг.

- Франчайзинг бізнес-формату.

Також варто відзначити що, окремо були виділені спеціальні умови для франчайзі, такі як майстер-франшиза, закріплення окремого регіону, спеціальні умови співпрацю для першого клієнта в регіоні.

 

Рівень інвестицій. Один з найважливіших пунктів для франчайзі - вартість відкриття бізнесу по франшизі. Для зручності аналізу рівень інвестицій був розділений на дві складові - паушальний внесок і інвестиції на відкриття підприємства. Дані також були усереднені і приведені в загальну валюту, а саме долар США. З урахуванням того, що українські інвестори володіють різною інвестиційною здатністю для наочного огляду вартість франшизи (паушальний внесок) і інвестиції на відкриття бізнесу були розділені на 10 категорій:

- от 0 до 2000 $

- от 2001 до 5000 $

- от 5001 до 10 000 $

- от 10 001 до 20 000 $

- от 20 001 до 50 000 $

- от 50 001 до 100 000 $

- от 100 001 до 200 000 $

- от 200 001 до 500 000 $

- більше 500 000 $

- невідомо

 

Країна походження. Країна походження також грає важливу роль, що показує як рівень зарубіжних інвестицій, так і готовність нашого та іноземного бізнесу розвиватися на території України. Серед зарубіжних франшиз поширені майстер-франшизи, які закріплюються за одним власником, який отримує виключні права на розвиток мережі в Україні.


 Автор статті - 
Олександр Ногачевський

Віце-президент Федерації Розвитку Франчайзингу України

Наші контакти:

01010, Україна,
м. Київ – 10, а/с 13

тел.: +38 044 227 70 31 
e-mail: office@fdf.org.ua

Demo