Ринок франчайзингу Хорватії
На сьогоднішній день франчайзинг в Хорватії ще знаходиться на стадії розвитку. Кількість франчайзингових концепцій у країні станом на 2012 р. налічується 180 відповідно до статистики Європейської Федерації Франчайзингу.
Best Nike Sneakers | adidas Campus 80s South Park Towelie - GZ9177
За останні п’ять років кількість франчайзингових концепцій представлених у країні зросла на 44% - з 125 в 2007 р. до 180 в 2012 р. в той час, як кількість франчайзі зросла всього на 11% з 900 до 1000 точок.
Важливим фактом є те, що зайнятість населення в франчайзингу майже не змінюється. Станом на 2012 рік цей показник складає 16 000 осіб. Товарооборот навпаки показав падіння на 12,5 % з 1,8 млрд євро у 2007 до 1,6 млдр євро у 2010 році.
Цікавим фактом є те, що частка національних брендів у сфері франчайзингу складає лише 30%., що свідчить про значну кількість міжнародних брендів на ринку країни.
Найбільш розвинутий франчайзинг в Хорватії у сферах роздрібної торгівлі, розміщення, харчування та напоїв, а також медицини.
Хорватські франшизи найбільше користуються попитом у таких країнах, як Боснії та Герцоговині, Сербія, Словенія, Угорщина, Скандинавія, Польща, США. А в самій Хорватії добре розвинуті франшизи з Італії, Німеччини, Британії, Франції, Угорщини та США.
Найбільш відомі Хорватські франчайзингові бренди: Velpo partner, Diona, Di Caprio, Varteks, AMDS jeans.
Джерело: Федерація франчайзингу України