Ринок франчайзингу Іспанії
Ринок франчайзингу Іспанії один із найрозвинутіших в Європі, про що свідчить кількість франчайзингових концепцій. Відповідно до статистики Європейської Федерації Франчайзингу станом на 2011 рік у країні представлені 947 франшиз.
url clone | adidas Campus 80s South Park Towelie - GZ9177
За 2007 по 2011 рік кількість франчайзерів збільшилася на 11% з 850 до 947.
А кількість франчайзі навпаки зменшилася на 1,5% з 59182 у 2007 році до 58279 у 2011 році, а в 2010 році кількість франчайзі становила 56444. Така динаміка пояснюється економічними проблемами в країні.
Зайнятість населення у сфері франчайзингу мала незначне зростання 2,7% з 234415 осіб у 2007 році до 240713 у 2011.
Товарооборот навпаки зменшився на 4,3 % з 29 млрд у 2007 до 27,8 млрд у 2011 році, що пов’язано із відчутним зменшенням кількості франчайзі у 2010 році.
Франчайзинг в Іспанії найбільше представлений у сферах роздрібної торгівлі, автосервісу, транспорту, харчування, нерухомості та туризму.
Варто зазначити, що на ринку Іспанії висока частка національних франшиз – 81%, що свідчить про високі бар’єри входу на ринок для зарубіжних франчайзерів.
Іспанські бренди найбільше представлені в Португалії, Мексиці, Андоррі, Франції, Італії, Британії, Саудівській Аравії, ОАЕ, Румунії та Марокко. У свою чергу в Іспанії користуються попитом бренди з Франції, США, Італії, Португалії, Британії.
Найвідоміші Іспанські франшизи: DAY, FALCON Travel, SPAR, MRW, TELEPIZZA.
Джерело: Федерація франчайзингу України