Ринок франчайзингу Фінляндії
Ринок франчайзингу у Фінляндії на сьогоднішній день ще тільки розвивається. Перша франшиза була представлена в 1970 році, відомим національним брендом Seppala. Кількість франчайзингових концепцій у країні станом на 2011 р. налічується 270 відповідно до статистики Європейської Федерації Франчайзингу.
Nike shoes | Supreme x Nike Air Force 1 Low 'Box Logo - White' — IetpЗа останні чотири роки кількість франшиз у країні зросла на 23% - з 220 в 2007 р. до 270 в 2011 р. в той час, кількість франчайзі зросла на 28,5% з 3500 до 4500 точок.
У період з 2007 року по 2011 рік кількість зайнятого населення у сфері франчайзингу зросла на 29% з 35700 до 46000.
Товарооборот також зазнав змін, оскільки збільшився на 26% з 43 млрд євро у 2007 до 54,5 млдр євро у 2011 році.
Цікавим фактом є те, що частка національних брендів у сфері франчайзингу складає 74%., що свідчить про значну кількість вітчизняних брендів на ринку країни.
Найбільш розвинутий франчайзинг в Фінляндії у сферах роздрібної торгівлі, розміщення, харчування та напоїв, а також надання послуг.
Фінляндські франшизи найбільше користуються попитом у таких країнах, як Швеція, Росія, Естонія, Данія та Норвегія. А в самій Фінляндії добре розвинуті франшизи з Швеції, Данії, Норвегії, США та Британії.
Найбільш відомі Фінляндські бренди: Kotipizza, R-kioski, Laatutakuu, Kiinteistomaailma.
Джерело: Федерація франчайзингу України