Законодавство України з франчайзингу
У 2015 році є надія, що ситуація з українським законодавством в галузі франчайзингу координально змінеться. Наразі, зараз на затвердженні законопроект про дерегуляцію, який містить і пункт про скасування реєстрації договорів комерційної концесії. А зараз поки що маємо наступну ситуація по даному питанню:
jordan Sneakers | New Releases Nike
Українському законодавству невідомий термі "франчайзинг". Оперує Українське Законодавство терміном «комерційна концесія»
Основною нормативно-правовий акт — Цивільний кодекс України:
- Глава 76 — Комерційна концесія;
- Книга четверта — Право інтелектуальної власності
- Глава 75 — Розпорядження правами інтелектуальної власності
Слід враховувати також положення Господарського кодексу України:
- Глава 36 — Використання у підприємницькій діяльності прав інших суб’єктів управління (комерційна концесія).
- Глава 16 — Використання в господарській діяльності прав інтелектуальної власності.
Слід враховувати також спеціальне законодавство у сфері захисту прав інтелектуальної власності, захисту конкуренції, відповідальність за якість товару та захисту прав споживачів.
Договір комерційної концесії — це договір згідно якого:
одна сторона (правовласник) зобов’язується надати другій стороні (користувачеві) за плату право користування відповідно до її вимог комплексом належних цій стороні прав з метою виготовлення та (або) продажу певного виду товару та (або) надання послуг.
Предметом договору комерційної концесії є право на використання:
1. Об’єктів права інтелектуальної власності:
- Торгових марок;
- Промислових зразків;
- Винахід;
- Творів;
- Комерційної таємниці і т.п.;
2. Комерційного досвіду;
3. Ділової репутації.
Сторонами договору комерційної концесії є:
- Правовласник;
- Користувач;
Вимоги до сторін:
Можуть бути виключно фізичні та юридичні особи, які мають статус суб’єктів підприємницької діяльності;
Полягають в письмовій формі. У разі недотримання письмової форми договору концесії такий договір є недійсним;
Підлягає державній реєстрації органом, що здійснив державну реєстрацію правовласника:
- у відносинах з третіми особами сторони мають право посилатися на договір лише з моменту його державної реєстрації;
- якщо власник зареєстрований в іншій державі, реєстрація договору здійснюється органом, що здійснив державну реєстрацію користувача.
Істотні умови:
- Предмет;
- Плата;
Недоліки:
1. Невідповідність правового регулювання франчайзингу природі та стану розвитку комерційних відносин;
2. Вимоги до реєстрації ( «подвійна реєстрація»);
3. Незахищеність франчайзі (особливо українських франчайзі в франчайзингових договорах з іноземним франчайзером).
Дізнатись про Міжнародне Законодавство в галузі франчайзингу