Топ-10 помилок початківців франчайзі

Практично кожен починаючий підприємець, якого цікавить продаж франшизи стикається з величезною кількістю пропозицій франчайзерів різної спрямованості, розкрученості, вартості і ступеня опрацювання. Але, незважаючи на настільки велику різноманітність франшиз на ринку існує ряд помилок ідентичних як для зарубіжних, так і вітчизняних франчайзі.

 

 

1. Не враховуються, не розуміються та не задаються питання, які повністю розкривають суть.

Дуже важливо, щоб ви прочитали і зрозуміли кожен пункт договору комерційної концесії, який інакше називають договір франчайзингу. По ходу читання необхідно робити нотатки навпроти тих пунктів, які не зовсім зрозумілі. Обов'язково перевірте дату документа. Одна з найбільш поширених проблем між новими франчайзі і франчайзером полягає в нерозумінні обов'язків. Ретельно ознайомтеся з частиною франчайзингового договору, яка розкриває ваші обов'язки. Також зверніть увагу на зазначені зобов'язання франчайзера. Перерахуйте представникам франчайзера всі ваші побоювання і проблемні місця договору. В обов'язковому порядку з'ясуйте, кому належать, які права, обов'язки і відповідальність.

2. Відсутнє розуміння, неповна або неточна інтерпретація договору франчайзингу та інших правових документів, які будуть підписані.

Ви і ваш адвокат повинні уважно вивчити договір франшизи, оренди та всі інші документи, що вимагають підписання. По-перше, спільно зі своїм адвокатом складіть і пропрацюйте список, що вас цікавлять питань, щоб потім представити своє бачення проблеми франчайзеру. Бажано отримати роз'яснення франчайзера у письмовій формі. Не існує причин по яких франчайзер не може дати вам додаткову документацію з тих питань, які вам незрозумілі.

3. Недооцінка допомоги юриста.

Починаючому франчайзі обов'язково слід знайти і найняти адвоката, бажано з великим досвідом роботи у франчайзингу.

4. Не приділяється належна уваги тому, що франчайзер говорить.

Ви можете уникнути цієї помилки, якщо вирішите прийняти відповідні запобіжні заходи. Як мінімум, Ви можете записувати на магнітофонну плівку всі ваші зустрічі та переговори з франчайзером. Якщо ви попередньо попросіть дозволу на запис розмов, як правило, подібні докази будуть прийняті в суді, якщо пізніше виникне необхідність судового розгляду. Краще дозволити представникам компанії знати, що ви ведете запис їх слів, тільки зробити це ввічливо. Скажіть, що ви віддаєте перевагу, вести короткі замітки всіх ваших зустрічей. Так набагато простіше, аналізувати і узагальнювати інформацію ваших переговорів, зазначивши, всі питання, які потребують роз'яснення.

5. Відсутність контакту з діючими франчайзі.

Розділ під назвою Розкриття інформації про колишніх, нинішніх і майбутніх франчайзі є вкрай важливою відправною точкою. Гранично важливо, заздалегідь обговорити будь-які проблеми, які може спричинити спільне партнерство. Інший важливий фактор - з'ясувати, чи поширюється на вас одержання винагороди за допомогу в залученні нових франчайзі, якщо так, то докладно ознайомиться з ними. Отримайте інформацію від франчайзі про їх перший рік в цьому бізнесі. Саме цей їхній досвід з франчайзером може бути надзвичайно корисним для вас.

6. Поцікавтесь причинами невдач колишніх франчайзі.

По можливості знайдіть деяких франчайзі, які вийшли зі справи, тобто які вирішили закрити або продати франшизу, або власність перейшла до компанії-власника франшизи. Зв'яжіться з початковими власниками і вислухайте їх історії. З'ясуйте причини, які вплинули на їх рішення.

7. Відсутність оборотних коштів.

Не варто повністю покладатися на фінансову інформацію, яку ви дізналися в каталозі франшиз. Повторно з’ясуйте  необхідну суму інвестицій при особистій зустрічі. Переконайтесь, що у вас достатньо капіталу, щоб охопити всі витрати, пов'язані з бізнесом.

8. Покупець франшизи не визнає необхідність додаткового фінансування, не знає, як правильно отримати кредит, і не веде достовірну і точну фінансову звітність.

Якщо бухгалтерський облік не є вашою сильною стороною, скористайтесь  підтримкою хорошого бухгалтера.

9. Франчайзі не зустрічається з ключовими співробітниками та іншими представниками франчайзера з головного офісу і територіальними (регіональними) представниками.

Досить часто, один представник франчайзера проводить відмінну роботу в побудові вашої впевненості. Та так що ви можете не турбуватися і навіть не намагатися зустрітися з іншими ключовими представниками компанії власника франшизи і не думаєте про поїздку в головний офіс до підписання франчайзингового договору. Не робіть цю помилку. Зустріньтеся з іншими співробітниками франчайзера і перевірте інформацію, представлену вам раніше представником компанії. Якщо ви вже зараз передбачаєте деякі проблеми, краще звернути на них увагу і спробувати вирішити, перш ніж підписувати договір.

10. Франчайзі не аналізує свій ринок.

У той час як франчайзер може допомогти вам у виборі місця, відповідальність за остаточне рішення про перспективність конкретного місця розташування, все ще лежить на вас. Важливо, щоб саме в цьому місці ваш продукт мав попит. Якщо конкуренція існує, є кілька речей, на які слід звернути увагу. Можливо, у конкурентів є якісь недоліки, які відсутні у вашому бізнесі, що допоможе вам захопити більшу частку ринку? Чи є конкуренти настільки сильними, що насичення ринку їх продуктом може зробити цю нішу важкодоступною для вас? Якщо місцевий конкурент домінує на ринку, вступаючи з ним у конкурентну боротьбу, ви можете збільшити свій оборотний капітал. Хоча, повністю покладатися на франчайзера в дослідженні ринку це не зовсім хороша ідея. У ваших інтересах зробити свій власний аналіз ринку і розробити свій власний маркетинговий план.

Джерело: http://bizrating.com.ua

 

Наші контакти:

01010, Україна,
м. Київ – 10, а/с 13

тел.: +38 044 227 70 31 
e-mail: office@fdf.org.ua

Demo