Свій до свого і по своє

 

Описание: Кодекс франчайзингу | Бизнес медиа

Олександр Ногачевський, віце президент Федерації франчайзингу України

 

Свій до свого і по своє

Пандемія коронавірусу поставила людство на поріг «нового світового порядку», що безумовно вплине на розвиток економіки всіх країн. Великі корпорації найбільш виявилися чутливими до змін і безліч починають розвалюватись. Не легко і середнім і малим підприємствам, особливо в нашій країні. Фінансова «подушка» більшості підприємств малого і середнього бізнесу не є достатньою, що витримати тривалі терміни карантину. У той же час,  цих умовах у малого та середнього бізнесу є шанс перетворити наявні можливості на розвиток – підвищення як власного добробуту, так і суспільства у цілому.

Сидячи в ізоляції своєї родини, ми зрозуміли, що у нас є діти, вони дуже розумні і просунулись дальше нас не тільки у гаджетах, але і в розумінні того де наш світ знаходиться, так як ми їх давно ізолювали від себе і їм прийшлося спілкуватись з іншими живими істотами і не завжди це були люди. Ми зрозуміли, що у нас є сусіди і вони теж є носіями цікавої інформації і з ними є про що поговорити. Ми зрозуміли, що у наш будинок розташований на вулиці, де є також інші будинки і в них живуть теж хороші люди, які чимось весь цей час були зайняті і щось цікаве робили. Ми зрозуміли, що наші вулиці знаходяться у населених пунктах, де купа цікавим маленьких людей, які роблять цікаві маленькі речі і, що саме дивно, ці речі достойної якості, і функціональні. Стоячи у масці та резинових рукавичках за хімічним набором продуктів у кілометровій черзі  у супермаркет, ми зрозуміли, що можна подзвонити сусіду і він принесе все свіже і натуральне і за ті ж гроші, можна подзвонити сусіду свого сусіда і той привезе зі свого ресторанчику (без зірок «мішеліна») справжню їжу. Диво, але можна скористатися додатками свого смартфона і провести всі зустрічі он-лайн. Ми почали думати що ми можемо зробити корисного для свого містечка і заробити тут, разом.

Ізоляція, в яку загнали себе держави, розвалює всі надбудови, правила і логістичні ланцюги, їх маркетинг не діє. Ми всі зрозуміли, що можемо тратити в рази менше і купувати якісні речі поряд. Ми всі зрозуміли, що можна пропонувати свої послуги напряму споживачу без маркетингових надбудов і атрибутів, так як новітні технології вже готові запропонувати всі інструменти швидкого спілкування зі своїм споживачем напряму. Виявилось, що більшість наших «друзів» у соцмережах живе поряд у нашому містечку.

Ізоляція по новому дає можливість подивитись на такі речі як «кооперація» і, о диво, в Україні є досить хороший закон «про кооперацію». Цей інструмент дає можливість маленьким виробникам, які знаходяться у межах однієї громади, гуртуватися і будувати свою інфраструктуру. Закон про кооперацію передбачає безпечний вхід у підприємство зі своїм майном і товарами/послугами, управління своїм бізнесом у тих його функціях які нам зрозумілі найбільше і ради чого ми починали власну справу і впливати на розвиток спільної інфраструктури бізнесу через інструменти кооперації: логістику, маркетинг, фінанси. Принципи кооперації стали ключом успіху однієї з найбільших і найуспішніших торгових мереж Німеччини – EDEKA та інших.

В Україні близько 2-х мільйонів підприємців МСБ та понад 4 мільйонів сімейних сільськогосподарських виробників. Все що вони можуть, це робити щось своїми руками та головою. Вони не знають хто такий Котлер, Портер і для них слово «біржа» означає «великий базар» який розташований на краю містечка. Вони роблять унікальні, якісні речі, інтелектуальні продукти, у них багато  нових ідей. І кооперація здатна забезпечити їх успіх. 

Ми маємо шанс переосмислити що таке громада і важливість нашого оточення, що світ таки  - це люди які живуть навколо нас і тільки вони здатні нас підтримати, виручити, помогти, купити наші послуги і товари. Наш світ звузився до родини, сусіда, вулиці, громади, країни. 

Безумовно, що розвиток за межі громади і свого міста необхідний і можливий. Є безліч інструментів і одним з найкращих є франчайзинг. Провірена і виважена модель розвитку яка базується на довірі. Практично не існує законодавства яке може відрегулювати відносини родини і близьких партнерів. Франчайзинг теж регулюється інтуїцією і бажанням розвиватися у дружній родині. Вже потім всі інші процеси регулює законодавство. Модель франчайзингу складніша за принципи кооперації і тому вона буде доступна тим, хто виросте за межі своєї вулиці чи містечка. Всі найбільші франчайзингові мережі починали свою історію з розвитку і успішної поведінки в рамках своєї вузької громади. Всі найвідоміші моделі франчайзингу побудовані на довготривалій кооперації з «сусідами» як партнерами по постачанню сировини та послуг. Всі найуспішніші франчайзингові мережі протягом усього свого періоду розвитку «тягнуть» за собою своїх «сусідів», пересуваючись від країни до країни.

Україна понад 20 років розвиває модель франчайзингу і на ринку закріпились певні тенденції, які не дуже відрізняються від світових трендів. У нас так само як і у країнах з розвиненою економікою, лідерами розвитку моделі франчайзингу є галузь громадського харчування та роздрібні мережі моди (Графік №1).

Графік №1. Коефіцієнт кількості франшиз в України у напрямках діяльності, %

Джерело: Alexandras Stulginskis University, Collective monograph, Total analysis and study opportunities for investment of franchising market in Ukraine, O.Nogachevsky, A. Chikurkova, 2016

Одною з найстаріших компаній, яка успішно просуває свої торгівельні марки через франчайзинг є Львівська компанія – Системи швидкого харчування. Серед найбільш упізнаних – пі церії ТМ Челентано. Як і більшість бізнесів, компанія починала розвиватися через власні приватні контакти і довіру. Період трансформацій внутрішніх бізнес процесів і перехід до професійного менеджменту – це звичний процес розвитку, тому що партнерські стосунки і особиста довіра між власниками франшизи та їх франчайзі з відкриттям кожного нового об’єкту франчайзингу повинна переходити від простих усних домовленостей до формалізації процедур. Неможливо управляти однаково успішно п’ятьма франчайзі і п’ятнадцятьма не змінюючи інструмент управління. Не винятком була і компанія Системи швидкого харчування. Основним бар’єром на шляху успіху компанії було те, що як власного досвіду у розумінні моделі франчайзингу так і спеціалістів цього напрямку діяльності на ринку було не достатньо. Фактично на власних помилках та за власний рахунок компанія підготовила для ринку цілий прошарок менеджерів які зараз працюють у багатьох мережах України. У одній з приватних розмов один з власників компанії, Марк Григорович  Захрін мені сказав, що перші десять років він не бран собі ні копійки прибутку і все вкладав у розвиток і покривав помилки які траплялися. Компанія пережила вже не одну кризу і, я впевнений, переживе сьогоднішні виклики. Кожна криза відкривала для власників бізнесу як і недоліки у власному концепті так і нові ніші і можливості. Деякі проекти, такі як ТМ Япі, не витримували кризових коливань економіки, але у цілому компанія робила висновки і з новими ідеями знову відвойовувала частину лояльного споживача. На мою думку, що наступним етапом розвитку компанії буде міжнародна експансія по декільком сценаріям: через зливання з світовими лідерами портфельного розвитку; залучення світового брокера з розвитку моделі франчайзингу; поглинання зарубіжних компаній які «похитнулися» під час сьогоднішньої кризи. Сьогоднішня криза – це час для наведення порядку у стратегії, текучих процесах, детальному аналізу всіх недоліків у процесах і обліку. Тим більше, що ринок громадського харчування по різним оцінкам має об’єм понад 2,5 млрд доларів США.

Серед мереж роздрібної торгівлі на ринку нема явного українського лідера. Це, насамперед, тому що індустрія моди у її виробничому сегменті тільки починає розвиватися у нас. Мережі одягу та взуття мають, в основному, товари не українського виробництва і не українських торгівельних марок. Виробництво сировини і матеріалів індустрії моди має потужну конкуренцію Китаю, роздрібна торгівля відомих брендів мала потужну маркетингову і технологічну підтримку західних компаній. Карантин порушив логістичні ланцюги великих виробників та торговців, що дає змогу перегрупуватися місцевим виробникам як сировини і матеріалів так і виробникам готової продукції для індустрії моди. На відміну від індустрії громадського харчування, де вже сформувався інститут менеджменту і інститут власників з повним розумінням моделювання франчайзингу та його розвитку, індустрія моди немає свого кадрового резерву ні серед власників ні серед менеджменту. Так, у нас є унікальні і титуловані модельєри європейського рівня, але ні один з них не може похвастатись ні налагодженим виробничим блоком ні потужною мережею франчайзі національного масштабу.

Ще одним яскравим прикладом розвитку регіональної компанії з Полтави, з яким наша федерація успішно співпрацює – оператор експрес доставки – Нова Пошта. Досить цікавий приклад, який у майбутньому увійде у навчальні кейси бізнес шкіл України. Компанії вдалося зробити скачок на початку своєї діяльності завдяки вакууму, який склався на ринку України: розвиток малого підприємництва потребував швидкої і якісної послуги логістики товарів вагою до 30 кг, яку ні один з існуючих операторів ні державних, ні приватних не міг надати. Інтенсивний кількісний ріст компанії випереджував її організаційні можливості. Відсутність якісного менеджменту галузі з розумінням міжнародних стандартів як самої послуги так і моделі франчайзингу, змушувало компанію нести значні втрати коштів та часу. Тим не менше, власники змогли вистояти перші етапи інтенсивного росту, залучити зовнішніх спеціалістів та зробити кадрову реструктуризацію. Це дало змогу побудувати фінансову модель і модель франчайзингу. Сьогодні мережа нараховує понад 3000 франчайзі. Чи досягла компанія сталого благополуччя? Мабуть ні, тому що управління мережею понад 1000 франчайзі потребує значних інвестицій у технологічні інструменти, які дозволяють контролювати фінансові потоки, прибутковість кожної торгівельної точки і якість надання послуг. Маючи у мережі як власні точки продажу товарів та послуг та франчайзингові, власник моделі дуже часто на етапі інтенсивного росту зустрічається з таким цікавим явищем, як низька прибуткова ефективність власних і висока у партнерів франчайзі. Це явище можна якісно проаналізувати лише у бізнесах де присутні відразу дві ці моделі розвитку, бо це дає можливість порівняння. Це вказує на те, що партнер – франчайзі більше зацікавлений у збільшені прибутку і ефективності роботи своєї хоч і франчайзингової моделі ніж найманий працівник. Не винятком стала і компанія Нова Пошта. Крім більш ефективного (хоч і не завжди якісного з точки зору затверджених корпоративних процедур) управління власним підрозділом, деякі франчайзі почали досить успішно освоювати міжнародні європейські ринки експрес доставки. Головним чином це стосується регіонів Європи з високою концентрацією проживання бувших громадян України і мігрантів з України. З мого аналізу – ефективність роботи міжнародних кур’єрів є досить високою. Про це говорить той факт, що кількість пропаж і конфліктів стосовно якості доставки є дуже низька. Треба лише добавити, що концепція роботи тут – повна матеріальна відповідальність і довіра між клієнтом і продавцем послуг. Безумовно, що криза зменшила обсяги роботи і це звільнило час власникам і менеджменту компанії переглянути ефективність роботи підрозділів, регіональних філій і партнерів. Будуть зміни і я впевнений, що вони будуть на користь усій компанії і її партнерам. Конкурувати компанії приходиться у першу чергу з державним оператором Укрпошта, що ускладнює умови роботи і заставляє бути у тонусі всю організацію. Ми пам’ятаємо випадок необґрунтованого втручання ГПУ у роботу компанії, що, на жаль, є нормою у нашій країні. Тим не менше, організація зуміла вистояти і продовжити свій розвиток. З огляду світових ринків експрес доставки, необхідно зробити акцент на те, що наш ринок ще не наповнений і є додаткові ніші да розвитку. Зі звітів офіційних основного конкурента – Укрпошта видно, що основним джерелом доходу є фінансові послуги. Не дивно, бо у Словакії, наприклад, поряд з державним оператором експрес доставки, діє установа, яка називається «Народний поштовий банк». Така диверсифікація необхідна на розвинутих ринках, тому що це дає більш ефективно управляти кожною послугою. У Іспанії державна королівська пошта номінувала свої дебітні карточки, що користуються попитом у населення завдяки своїм технологічним можливостям он лайн платежів.

Кожна організація переживає певні етапи розвитку, кожен з яких є переломним, так би мовити кризовим. Дуже важливо на кожному кризовому етапі зробити прагматичні висновки, детальні аналізи. Чим якісніший аналіз помилок зроблений, тим вдаліший буде наступний етап розвитку.

А щоб скористатись цим шансом усім рішучим допоможе  Федерація франчайзингу України: www.fdf.org.ua 



Running Sneakers | Yeezy 500 Taupe Light , Where To Buy , GX3605 , Ietp

КАРАНТИН – ЧАС ПОДУМАТИ, ДЕ БІЗНЕС ВТРАЧАВ.

 

Як правило, в бізнесі часто почуєш: треба «збільшити продажі», «наростити оборот», «виконати план по виручці» і т.д. Безумовно, такі заклики правильні.

Особливо зараз, коли багато бізнесів практично зупинилися через карантин та падіння купівельної спроможності споживачів. Експерти розділилися на 2 табори щодо розвитку подій після закінчення карантину. Одні кажуть, що споживачі після карантину кинуться задовольняти свій «відкладений попит» і будуть галопом витрачати гроші. А інші прогнозують 2-й сценарій – що споживачі стануть обережнішими в покупках та й грошей в них стане менше, бо не секрет, що чимало людей взагалі залишилися без зарплат або їхні заробітки «сильно впали».

Я із тих, хто прогнозує розвиток подій по 2-му сценарію. Так, швидше за все, купівельна спроможність населення вже не буде такою, як до карантину і на її відновлення потрібен буде час. Що робити бізнесу в такій ситуації?

Зі всіх сторін чути рекомендацію – слід максимально скоротити видатки, в тому числі на персонал. Це означає: зменшити оплату праці, анулювати систему мотивації чи порізати бонуси, а частину працівників позвільняти. Чи можливий інший варіант? Давайте подумаємо над таким:

1. Залишити всіх працівників, хто вболіває за Ваш бізнес, сприймає себе як його частину та розуміє, що їхня зарплатня залежить також від їхньої роботи. Якщо у Вас всі такі – не звільняйте нікого, бо це Ваш незамінний ресурс.

2. Ми вже навчилися працювати віддалено, то ж не треба забувати цей навик після карантину. Віддалена робота, неповний робочий тиждень чи неповний робочий день – це інструменти, які з одного боку дадуть Вам можливість зекономити на фонді оплати праці чи наймати спеціалістів зі всієї країни (не тільки тих, хто недалеко живе), а з іншого – стане додатковим плюсом для співробітників.

3. В жодному випадку не зменшувати зарплати та не різати бонуси команді, яка залишилася у Вас після пункту №1 вище.

І повертаємося до нашого питання – час подумати, де Ваш бізнес втрачав до настання карантину? Через які дірки витікав недоотриманий прибуток та продажі? Ось Вам один з варіантів відповіді:

Ваші працівники мають бути щасливі, залучені в робочі процеси та усвідомлювати, що саме від їхньої роботи залежить успіх Компанії, в якій вони працюють. «До чого тут продажі чи виручка?» - скаже хтось із нас.

А ось до чого: статистичні дані показують, що «щасливість» та залученість співробітників сприяє підвищенню продажів на 21-22%. Поряд з цим на 41% менше прогулів, а також на 59% зменшується плинність персоналу.

Дослідження Loyalty360* доповнює цей висновок, а саме - показник утримання клієнтів на 18% вище у компаній, чиї співробітники «активно залучені» та «переживають за бізнес» як за свій.

Ваші продажі/ товарооборот/ виручка напряму залежать від зацікавленості Ваших працівників. Так, можна говорити про правильно вибудувану систему мотивації персоналу. Але, спробуйте уявити – що може мотивувати та зацікавити у збільшенні продажів нещасливого працівника? Або того, на кого Вам наплювати? А того, якому наплювати на Ваш бізнес?

Додатковий бонус в грошах? Можливо, однак він буде в рази дієвішим, якщо у працівника будуть «горіти очі», його вклад в роботу буде поміченим та визнаним, і він буде почуватися щасливим.

Таким чином, закриваючи дірки, через які витікали недоотримані продажі, як то, наприклад, байдужість («пофігізм») Вашого персоналу, Ви продаватимете та зароблятимете більше. І не забувайте ділитися із Вашими працівниками!

Це – одна із складових рецепту як не втрачати прибутковість бізнесу. Слідкуйте за нами далі.

Удосконалюючи бізнес, разом зробимо світ кращим!

Від всієї Федерації розвитку фрнчайзингу

Виконавчий директор Наталия Колодий (Nataliya Kolodiy)

Cell /Viber/ WatsApp: +38(067) 6060965

Web-сайт: fdf.org.ua

#бізнес #якневтратитиприбуток #Франшиза #Франчайзі #Франчайзинг #franchising #operation_manual #businesstips #growbetter #customerfirst #marketingtips #консалтинг #коучинг #бизнескоуч #аналитик #ритейл #менеджмент #тренинг #тренер #обучение #кейс #retail #ментор #купити_франшизу #договір_франчайзингу #франшиза #трейдмаркетинг  

affiliate link trace | Gifts for Runners

Керівник представництва у ЄС

Денис Грабчак, випускник Единбурзького університету, Кембриджського університету та Оксфордського університету, є економістом і професійним фахівцем з технологій, що має 10-річний професійний досвід у таких технологічних гігантів, як Google та Facebook.

 

Як підприємець, він зараз допомагає компаніям будувати високопродуктивні корпоративні культури та являється представником Української асоціації франчайзингу у Європі

Sneakers Store | Nike sneakers

ІТ індустрія та франчайзинг

 Майбутнє за передовими технологіями!

Для того, щоб сучасні інформаційні технології реально сприяли модернізації та підвищенню ефективності підприємств, фірмою 1С створена і розвивається мережа партнерів, що працюють під єдиною маркою 1С: Франчайзинг. На сьогодні ця мережа не має аналогів в країні. Вона налічує тисячі професійних колективів, у яких працюють кваліфіковані фахівці, атестовані фірмою 1С і мають великий досвід до- і післяпродажного обслуговування клієнтів, розробки, впровадження та інформаційно-технологічного супроводу систем, навчання користувачів.

Спеціалізація партнерів мережі 1С: Франчайзинг дозволяє вибрати постачальника послуг, що володіє необхідною кваліфікацією і досвідом роботи в конкретній галузі. Партнери, які мають статус Центру компетенції 1С, підтвердили свою кваліфікацію у відповідних галузях - наприклад, щодо впровадження галузевих і спеціалізованих рішень для виробничих, торгових, будівельних організацій, для державних чи освітніх установ. Партнери мережі 1С: Консалтинг надають консультаційні послуги в сфері управління, бухгалтерського обліку, оподаткування і права у сукупності з послугами щодо автоматизації управлінських та облікових задач на базі системи програм 1С: Підприємство 8.

Індустріальний підхід до обслуговування користувачів в рамках комплексного договору 1С: ІТС дозволяє користувачам програм 1С: Підприємство оперативно отримувати на своєму робочому місці оновлення, інформаційну систему і сервіси, які не мають аналогів на сьогодні.

Економічний ефект франчайзингу полягає в поєднанні ефективності і рухливості невеликого приватного підприємства з технологічними досягненнями і гарантіями фірми з розкрученою торговельною маркою. Для фірми-франчайзі це означає гарну можливість почати і розвинути свій бізнес, а для клієнтів - висока якість гарантованого обслуговування.

Франчайзингова модель в поєднанні з сучасними технологічними розробками дозволила побудувати динамічний іноваційний бізнес тисячам малих і середніх підприємців - партнерам фірми 1С. Опитування партнерів, що регулярно проводяться фірмою 1С, показують, що зростання середньорічних обсягів продажів програмних продуктів і послуг, які надаються типовою фірмою 1С: Франчайзі, значно випереджає зростання вітчизняного ІТ-ринку в цілому.

Отже на ринку сформувався попит на більш гнучкі багатофункціональні облікові системи і водночас на послуги фахівців, які впроваджують ці системи. «1С» відреагувала на нову ситуацію випуском набору програм 1С: Підприємство і паралельно внесла серйозні зміни в партнерську політику, розпочавши формування мережі фірм-франчайзі.

 

jordan Sneakers | Nike Dunk High & Low - March 2010 Releases , Gov

Наші контакти:

01010, Україна,
м. Київ – 10, а/с 13

тел.: +38 099 208 10 69 

e-mail: info@fdf.org.ua

Demo