ІТ індустрія та франчайзинг

 Майбутнє за передовими технологіями!

Для того, щоб сучасні інформаційні технології реально сприяли модернізації та підвищенню ефективності підприємств, фірмою 1С створена і розвивається мережа партнерів, що працюють під єдиною маркою 1С: Франчайзинг. На сьогодні ця мережа не має аналогів в країні. Вона налічує тисячі професійних колективів, у яких працюють кваліфіковані фахівці, атестовані фірмою 1С і мають великий досвід до- і післяпродажного обслуговування клієнтів, розробки, впровадження та інформаційно-технологічного супроводу систем, навчання користувачів.

Спеціалізація партнерів мережі 1С: Франчайзинг дозволяє вибрати постачальника послуг, що володіє необхідною кваліфікацією і досвідом роботи в конкретній галузі. Партнери, які мають статус Центру компетенції 1С, підтвердили свою кваліфікацію у відповідних галузях - наприклад, щодо впровадження галузевих і спеціалізованих рішень для виробничих, торгових, будівельних організацій, для державних чи освітніх установ. Партнери мережі 1С: Консалтинг надають консультаційні послуги в сфері управління, бухгалтерського обліку, оподаткування і права у сукупності з послугами щодо автоматизації управлінських та облікових задач на базі системи програм 1С: Підприємство 8.

Індустріальний підхід до обслуговування користувачів в рамках комплексного договору 1С: ІТС дозволяє користувачам програм 1С: Підприємство оперативно отримувати на своєму робочому місці оновлення, інформаційну систему і сервіси, які не мають аналогів на сьогодні.

Економічний ефект франчайзингу полягає в поєднанні ефективності і рухливості невеликого приватного підприємства з технологічними досягненнями і гарантіями фірми з розкрученою торговельною маркою. Для фірми-франчайзі це означає гарну можливість почати і розвинути свій бізнес, а для клієнтів - висока якість гарантованого обслуговування.

Франчайзингова модель в поєднанні з сучасними технологічними розробками дозволила побудувати динамічний іноваційний бізнес тисячам малих і середніх підприємців - партнерам фірми 1С. Опитування партнерів, що регулярно проводяться фірмою 1С, показують, що зростання середньорічних обсягів продажів програмних продуктів і послуг, які надаються типовою фірмою 1С: Франчайзі, значно випереджає зростання вітчизняного ІТ-ринку в цілому.

Отже на ринку сформувався попит на більш гнучкі багатофункціональні облікові системи і водночас на послуги фахівців, які впроваджують ці системи. «1С» відреагувала на нову ситуацію випуском набору програм 1С: Підприємство і паралельно внесла серйозні зміни в партнерську політику, розпочавши формування мережі фірм-франчайзі.

 

Міжнародний досвід франчайзингу для України

Світова практика застосування франчайзингу вражає своєю ефективністю.

Статистика показує, що українські підприємці більше співпрацюють з іноземними франчайзинговими компаніями і відкривають франчайзингові магазини, готелі під їхніми брендами. Міжнародні франшизи в Україні - це:

· відомий бренд;

· сформований імідж;

· міжнародний досвід.

На сьогоднішній день, в Україні представлені всі види франчайзингу. Ключові позиції в розвитку франчайзингових систем займають компанії, які є Майстер Франчайзі, які на території України контролюють 30% грошового обороту. До таких компаній відносяться наступні: "EMPIK", "Дельта Спорт", "Ліга Інвест", "Helen Marlene".

Також є приклади успішного ведення ділового франчайзингу в Україні. Це франчайзинговий магазин одягу під іспанським брендом «Маngo».

У 2010 році на ринок України вийшла міжнародна мережа піцерій Domino'sPizza.

У грудні 2012 року в Києві був відкритий перший ресторан міжнародної мережі KFC.

На сьогодні понад 30 українських мереж представлені на міжнародних ринках. Серед яскравих представників можна зазначити:

    - VDone- мережа магазинів чоловічого одягу;

    - DELFAST- сервіс кур'єрської експрес-доставки на електровелосипеди;

    - Arber- магазини ділового одягу для чоловіків;

    - BurgerLoft- мережа фаст-фудів.

Франчайзинг в Україні більше розвинений у великих ділових центрах, наприклад, в Києві, Харкові, Одесі, Львові, Дніпрі.

Основна мета сервісного франчайзингу в Україні - підвищення рівня обслуговування клієнтів. Прикладами сервісного франчайзингу є «Американська хімчистка», «Золотий ломбард», туристичне агентство «Соната», лабораторії ІНВІТРО, фітнес-клуби Gold's Gym, офіси доставки води IDS Aqua Service та ін.

Але незважаючи на певні проблеми в сфері франчайзингу ринок продовжує стрімко розвиватися. Сподіваємося, що в найближчі роки ситуація змінитися і франчайзинг в Україні вийде на новий рівень, зміцнитися законодавча база в цій сфері і про українські франшизи дізнаються на міжнародних ринках.

Підсумовуючи, варто зазначити, що через багато перешкод франчайзинг в Україні розвивається повільніше, ніж в інших країнах. Але незважаючи на це він залишається гарною перспективою для тих підприємців, які тільки починають свій бізнес і при цьому не мають достатньо коштів для його «розкручування».

Глобалізація бізнесу через франчайзинг

 В Україні активно розвивається ринок франчайзингу. У країні близько 500 компаній, які продають свої франшизи, проте великих глобальних компаній в Україні дуже мало.

Франчайзинг полягає не лише у продажу права на використання л

оготипу франчайзера — це система ведення бізнесу. Слово «система» у цьому ланцюжку є ключовим.

Найвищими темпами франчайзинг розвивається у сферах професійних послуг, швидкого харчування, оренди автомобілів, обслуговування офісів.

Як і будь-який інший спосіб ведення бізнесу, франчайзинг має свої переваги та недоліки.

До основних переваг франчайзингу для франчайзі відносяться:

- використання випробуваних методів ведення бізнесу;

- постійне консультування франчайзера;

- проведення аналізу продажів і надання необхідних рекомендацій для подолання труднощів;

- отримання різного роду послуг від франчайзера або інших осіб, пов'язаних і довіряючих йому;

- проведення широкомасштабної рекламної кампанії при невеликих фінансових витратах.

До основних недоліків франчайзингу для франчайзі відносяться:

- франчайзі не має права вести бізнес на свій розсуд;

- зобов'язання використовувати найменування і систему франчайзера під його постійним контролем;

- недолік або відсутність фінансування початкового капіталу і підтримки франчайзера.

До основних переваг франчайзингу для франчайзера відносяться:

- можливість значного розширення збуту своєї продукції або послуг без залучення додаткових фінансових ресурсів;

- можливість здобуття основного доходу від внесків франчайзі і від надання ним додаткових послуг;

- контроль якості результатів діяльності .

До основних недоліків франчайзингу для франчайзера відносяться:

- реальна небезпека розголошування свого ноу-хау недобросовісним франчайзі або його службовцями;

- реальна можливість франчайзі стати конкурентом франчайзера після закінчення терміну франчайзингового договору;

- несумірність витрат на сприяння і контроль діяльності франчайзі.

Франчайзинг відкриває можливості швидкого розширення на новому ринку і зміцнення своєї репутації на існуючому ринку. Збільшення кількості виплачуваних внесків дозволяє франчайзеру швидко й ефективно розвиватися на ринку.

Отже, франчайзинг надає споживачам можливість більше довідатися про продукт і послуги. Це важливо, тому що нова франшиза стає пізнаваною на ринку в міру надання своїх послуг.

 

Аніта Лащук

Багаторічний досвід роботи над волонтерськими проектами, такими як : 

 ⁃ Янголи миру 

 ⁃ Школа волонтерів

 ⁃ Zero waste school

менеджер проектів громадських та волонтерських організацій, учасник трьох міжнародних обмінів Erasmus+ , перекладач українського штабу на Summer Universiade 2017 Taipei

 

освіта: архітектурний факультет КНУБА, Erasmus+

Наші контакти:

01010, Україна,
м. Київ – 10, а/с 13

тел.: +38 099 208 10 69 

e-mail: info@fdf.org.ua

Demo