Ринок франчайзингу України

 

Ринок франчайзингу України є ринком, що розвивається, про що свідчить в першу чергу не значна кількість франчайзингових концепцій. Станом на 2012 рік у країні представлено 336 франчайзингових концепцій.

 

За 5 років кількість франшиз зросла на 16% з 290 у 2007 році до 336 у 2012 році, що свідчить про помірний розвиток ринку. Але слід згадати, що у 2009 році кількість франшиз зменшилася аж на 24% відносно до 2008 року. Це стало наслідком кризи в економіці. Кількість франшиз зменшилася з 250 до 190. Кількість франчайзі також має нестабільну динаміку. У період з 2007 по 2009 рік ми спостерігаємо зменшення франчайзі на 30% з 28750 у 2007 році до 20000 у 2009. У наступних роках кількость франчайзі поступово збільшувалась. З 2009 по 2012 рік їх кількість зросла на 65,5% з 20000 до 33100.

Зайнятість у сфері франчайзингу також не є стабільною в наслідок кризи 2008-2009 років. З 2007 по 2009 рік ми спостерігаємо стрімке падіння зайнятості на 50% з 200000 до 100000 осіб, далі в наступних роках наявне стійке та досить стрімке зростання показника. За три роки зайнятість виросла на 68% і у 2012 році склала 168000 осіб

Товарооборот у період з 2007 по 2009 рік знизився на 50% з 2 млрд євро до 1 млрд євро, у наступних роках спостерігається поступове збільшення товарообороту на 70% і в 2012 році товарооборот склав 1,7 млрд євро.

Варто відзначити, що частка національних франшиз на ринку України становить 60%, що свідчить про не високі бар’єри входу для міжнародних концепцій.

Найбільш прибутковими та активними залишаються компанії, що розвивають іноземні франшизи. Серед українських компаній безумовним лідером - є компанія «Система швидкого харчування» (FFS).  Деякі українські оператори ресторанного бізнесу активно розглядають можливості покупки іноземних франшиз для посилення власного портфелю бізнесу та збільшення капіталізації.

Найбільш динамічним з точки зору інвестицій є ринок готельного бізнесу. Цьому значно сприяло проведення Євро 2012 в Україні та бажання власників нерухомості якнайшвидше заповнити власні готелі за рахунок входу у всесвітньовідомі мережі готелів.

Ринок ресторанного бізнесу займаю найбільшу частку – біля 55% від усіх брендів які розвивають франчайзингу в Україні. Ринок роздрібної торгівлі – біля 35% та 10 відсотків займуть всі інші види діяльності.

За даними експертів Федерації розвитку франчайзингу (FDF), спостерігається висока перспективність галузевого розвитку бізнесу, які в перспективі будуть працювати на умовах франчайзингу. Адже, в цих галузях, на сьогодні, дуже низький рівень конкуренції, хоча вони є прибутковими та перебувають на стадії становлення в Україні. До таких галузей слід віднести: Сільське господарство; Доставка; Операції з нерухомістю; Реалізація товарів, що були у використанні; Дизайн та архітектура; Дистрибуція; Автомобільна; Закупівля; Зберігання; Зв'язок; Знайомства; Реалізація електроустаткування; Послуги доступу до Інтернету; Ландшафтний дизайн; Виробництво та реалізація слабоалкогольних та безалкогольних напоїв; Обслуговування; Облік та аудит; Оренда / прокат; Охорона здоров'я; Послуги безпеки, Послуги архівації, тощо; Туристичні послуги; Ремонт і обслуговування; Догляд за тваринами; Спорт; Хімічна промисловість; Послуги лабораторних досліджень; Фотопослуги; Юридичні послуги.

Таким чином, 29 галузей економіки України мають достатньо хороші перспективи для власного розвитку та залучення іноземних франшиз. Звичайно, що створення власних франшиз теж є достатньо ефективним для розвитку уже існуючих бізнесі у вказаних галузях економіки.

Джерело: Федерація франчайзингу України

 

Наші контакти:

01010, Україна,
м. Київ – 10, а/с 13

тел.: +38 044 227 70 31 
e-mail: office@fdf.org.ua

Demo