Підтримка франчайзера. На що може розраховувати франчайзі?
Франчайзинг - це не франчайзинговий пакет, а комплексні відносини між суб'єктами. У найзагальнішому вигляді відношення по моделі франчайзингу можна охарактеризувати як надання з боку франчайзі фінансових та управлінських ресурсів, а франчайзера - ефективної бізнес-моделі та супроводу її експлуатації. На який супровід та підтримку може розраховувати франчайзі описано нижче. Наведені пункти не є обов'язковими та кожна франшиза індивідуальна за переліком характеристик, як щодо вимог, що пред'являються франчайзером до потенційних франчайзі, так і щодо підтримки, що надається.
Sport media | Air Jordan 1 Retro High OG 'University Blue' — Ietp
За договором франчайзер надає франчайзі права на використання:
- засобів індивідуалізації (товарний знак та знак обслуговування, комерційне позначення, інше);
- комерційного досвіду (операційне керівництво, доступ до ноу-хау та авторські права, інше);
- ділової репутації (база постачальників, база клієнтів, доступ до фінансів, лояльність ЦА до бренду).
Можлива підтримка при відкритті, що забезпечується франчайзером:
- Дослідження ринку
- Написання індивідуального бізнес - плану
- Підбір (допомога) місця розташування та вибір приміщення
- Супровід переговорів з орендодавцями
- Підбір (допомога) персоналу
- Дизайн проекту приміщення та специфікація обладнання
- Надання команди запуску
- Поставка обладнання /товарів або надання доступу до ексклюзивних постачальників
- Пряма та непряма фінансова підтримка (через лояльні франчайзеру фінансово-кредитні інститути)
- Маркетинг за свій рахунок або маркетинговий план
- Навчання та тренінги для менеджерів та персоналу
- Надання операційного керівництва, технологічних карт, доступ до ноу-хау
- Консультаційний супровід в усіх питаннях
- Програмне забезпечення
- Контроль
Можлива підтримка після відкриття:
- Надання операційного керівництва, технологічних карт, доступу до ноу-хау
- Регулярне та своєчасне оновлення бізнес-процесів
- Консультаційний супровід з усіх питань та в будь-який час
- Поставки товарів і обладнання та /або доступ до ексклюзивних постачальників
- Надання клієнтської бази
- Маркетинг, рекламна та PR-підтримка за свій рахунок або маркетинговий план
- Маркетингові інструменти та POS-матеріали, посібник з мерчендайзингу
- Забезпечення асортименту товарів і послуг, своєчасне і регулярне його оновлення.
- Логістика (наприклад, доставка товару до дверей магазина)
- Розробка та супровід впровадження новітніх технологій
- Бухгалтерський, юридичний та адміністративний супровід
- Соціальна підтримка (наприклад, щорічні зустрічі франчайзі)
- Фінансова підтримка (відстрочка платежів, факторинг, інше)
- Викуп нерозпроданого товару
- Регулярне навчання та тренінг
- Контроль
Вся передбачувана підтримка повинна бути обумовлена в одному з договорів, що укладаються (договірна база франчайзингу, де договір комерційної концесії є центральним, але не єдиним елементом).
Джерело: www.triarh.ru