В Україні активно розвивається ринок франчайзингу. У країні близько 500 компаній, які продають свої франшизи, проте великих глобальних компаній в Україні дуже мало.
Франчайзинг полягає не лише у продажу права на використання л
оготипу франчайзера — це система ведення бізнесу. Слово «система» у цьому ланцюжку є ключовим.
Найвищими темпами франчайзинг розвивається у сферах професійних послуг, швидкого харчування, оренди автомобілів, обслуговування офісів.
Як і будь-який інший спосіб ведення бізнесу, франчайзинг має свої переваги та недоліки.
До основних переваг франчайзингу для франчайзі відносяться:
- використання випробуваних методів ведення бізнесу;
- постійне консультування франчайзера;
- проведення аналізу продажів і надання необхідних рекомендацій для подолання труднощів;
- отримання різного роду послуг від франчайзера або інших осіб, пов'язаних і довіряючих йому;
- проведення широкомасштабної рекламної кампанії при невеликих фінансових витратах.
До основних недоліків франчайзингу для франчайзі відносяться:
- франчайзі не має права вести бізнес на свій розсуд;
- зобов'язання використовувати найменування і систему франчайзера під його постійним контролем;
- недолік або відсутність фінансування початкового капіталу і підтримки франчайзера.
До основних переваг франчайзингу для франчайзера відносяться:
- можливість значного розширення збуту своєї продукції або послуг без залучення додаткових фінансових ресурсів;
- можливість здобуття основного доходу від внесків франчайзі і від надання ним додаткових послуг;
- контроль якості результатів діяльності .
До основних недоліків франчайзингу для франчайзера відносяться:
- реальна небезпека розголошування свого ноу-хау недобросовісним франчайзі або його службовцями;
- реальна можливість франчайзі стати конкурентом франчайзера після закінчення терміну франчайзингового договору;
- несумірність витрат на сприяння і контроль діяльності франчайзі.
Франчайзинг відкриває можливості швидкого розширення на новому ринку і зміцнення своєї репутації на існуючому ринку. Збільшення кількості виплачуваних внесків дозволяє франчайзеру швидко й ефективно розвиватися на ринку.
Отже, франчайзинг надає споживачам можливість більше довідатися про продукт і послуги. Це важливо, тому що нова франшиза стає пізнаваною на ринку в міру надання своїх послуг.
bridge media | Nike Dunk Low Coast UNCL - Grailify